na czym polega E-commerce?

E-commerce to nic innego jak bardzo popularny obecnie handel internetowy. Jego głównymi kanałami sprzedaży są aukcje, sklepy oraz platformy internetowe. Do grupy elementów, które się do niej zaliczają możemy podpiąć również aplikacje telefoniczne oraz social media. E-commerce to dział, który jest unormowany prawnie. Dzięki temu, zarówno klient, jak i sprzedawca czuje się bezpiecznie. Transakcja zawsze musi się opierać na obustronnym zaufaniu.

Źródło: https://www.citeam.pl/e-commerce-i-jego-strategie-omnichannel-i-multichannel/

Z kolei strategia e-commerce to obszar danych prac, które muszą zostać wykonane, jeżeli chcemy zmienić założenia swojego biznesu. Zazwyczaj są one dopasowywane do wymagań firmy, jak i potencjalnych klientów. Od tego w głównej mierze zależy rozwój naszego sklepu internetowego.

Rodzaje strategi e-commerce

Strategia Multichannel marketing

Dany rodzaj strategi, bazuje na dotarciu do potencjalnego klienta, poprzez różne kanały jednocześnie. Tutaj wyróżnia się działanie, które ma za zadanie dotrzeć zarówno do klienta online, jak i offline. Jak to się przekłada na praktykę? Jeden z klientów, który jest online dokonuje zakupu odzieży w sklepie internetowym, więc celem firmy jest dotarcie z reklamą właśnie w to miejsce, z kolei drugi klient, wybiera zakup odzieży w klasyczny sposób, czyli udaje się do sklepu stacjonarnego. Głównym założeniem strategi multichannel jest dotarcie w jak najszybszy sposób do klienta, zazwyczaj za pomocą maksymalnej liczby kanałów komunikacyjnych.

Strategia Omnichannel marketing

W strategi Omnichannel marketing każdy klient jest traktowany w ten sam sposób, tutaj nie rozróżnia się klientów online z offline. Głównym celem jest dotarcie do każdej grupy klientów, za pomocą wszystkich dostępnych kanałów. Dana strategia jest spójna ze wszystkimi kanałami, a informacje pochodzące z e-sklepu są dostępne dla wszystkich punktów styku, czyli na przykład strony internetowej, forum, aplikacji, czy sklep stacjonarny i punkty call-center. Firma, która korzysta ze strategi Omnichannel marketing, działa zarówno w internecie, jak i stacjonarnie.

Przeczytaj też: http://www.satland.pl/wszystko-o-bezpieczenstwie-platnosci-internetowych/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here