Faktoring to sposób finansowania działalności biznesowej, który pozwala pozbyć się problemów z niską płynnością finansową. My jednak chcemy zwrócić uwagę na inną korzyść z tym związaną – odpowiednio wykorzystany faktoring jest w stanie poprawić konkurencyjność prowadzonego biznesu poprzez.
Konkurencyjność w biznesie – co to takiego jest?
Konkurencyjność to jedna z najważniejszych cech, jeśli chodzi o funkcjonowanie w biznesie. W pewnym uproszczeniu polega ona na tym, że przedsiębiorstwo jest w stanie osiągać założone wcześniej cele biznesowej i, co więcej, robi to lepiej niż rywale biznesowi. Konkurencyjność polega na tym, by docierać do klientów szybciej i sprawniej, a także w wydajny sposób zarządzać prowadzoną działalnością biznesową.
Jak poprawić konkurencyjność biznesu?
W jaki sposób można zwiększyć konkurencyjność w biznesie? Cóż, sposobów na osiągnięcie tego celu jest bardzo wiele. Można to zrobić np. poprzez wykorzystanie oprogramowania cyfrowego, zatrudnienie wyspecjalizowanych pracowników czy usprawnienie zarządzania. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że można poprawić konkurencyjność poprzez korzystanie z faktoringu.
Nie będziemy tu zagłębiać się w teorię – musisz jedynie wiedzieć, że faktoring polega na spieniężeniu nieopłaconych należności przez instytucję finansową. Dzięki temu firma korzystająca z faktoringu nie musi oczekiwać na to, aż jego odbiorcy opłacą swoje zobowiązania wobec przedsiębiorcy.
Zastanówmy się teraz nad tym, jaka jest zależność: konkurencyjność a faktoring?
Faktoring a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Faktoring może na różne sposoby przyczynić się do poprawy konkurencyjności prowadzonego przez Ciebie biznesu. Dzieje się tak m.in. dlatego, że przedsiębiorca uzyskuje wówczas niemal natychmiastowy dostęp do środków pieniężnych. Ponieważ dzięki faktoringowi przedsiębiorca nie musi czekać na odległy termin płatności, w którym klienci uiszczą swoje zobowiązania, zyskuje on środki, które można wykorzystać na bieżące potrzeby związane z prowadzeniem biznesu.
Wyobraźmy sobie, że przedsiębiorca ma niezapłacone faktury o łącznej wartości na poziomie trzydziestu tysięcy złotych. Tymczasem, pojawia się okazja zakupu towarów po okazyjnej cenie. Warunek jest jeden: zakup nie może odbyć się w oparciu o kredyt kupiecki, ale wręcz przeciwnie – wymagana jest natychmiastowa płatność. Jeśli przedsiębiorca ma podpisaną umowę faktoringową, może on szybko pozyskać środki poprzez spieniężenie nieopłaconych faktur. Jeśli inni potencjalni kupcy nie korzystają z faktoringu, mogą mieć problemy z nabyciem towaru, co oznacza, że przedsiębiorca zyskuje nad nimi przewagę konkurencyjną.
Wreszcie, korzystanie z faktoringu oznacza, że przedsiębiorca nie musi tak bardzo obawiać się o problemy z płynnością finansową. Taki stan rzeczy sprawia, że właściciel biznesu może pozwolić sobie na nieco więcej „śmiałości”, by realizować ambitne projekty inwestycyjne itp. W rzeczywistości, faktoring online jest przydatnym narzędziem, które zwiększa możliwości działania przedsiębiorcy.