Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy urządzaniu biura

Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji i spełniającego wszystkie podstawowe warunki związane z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy to jeden z podstawowych etapów zakładania własnej działalności gospodarczej. Po podjęciu decyzji, który lokal będzie najbardziej odpowiadał naszym indywidualnym potrzebom, istotne jest jego wyposażenie i urządzenie, które powinno być komfortowe, wygodne i zgodne z profilem firmy.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na Officelist.

Ergonomia – dlaczego tak ważna?

Termin ergonomia został wymyślony w XIX wieku przez polskiego uczonego i oznacza naukę o pracy. Jej zadaniem jest przede wszystkim lepsza organizacja stanowiska pracy, tak by podejmowanie działania przynosiły firmie wymierne korzyści. Do podstawowych zalet ergonomii należy:

  • innowacyjność,
  • poprawa koncentracji,
  • dobry nastrój,
  • poprawa ogólnego stanu zdrowia.

Wyposażenie

Zakup odpowiedniego sprzętu i umeblowania to pierwszy krok do stworzenia efektywnego miejsca pracy, które będzie zgodne z zasadami ergonomii. Pierwszym warunkiem jest odpowiednie wyposażenia biurka w taki sposób, aby wszystkie narzędzia, których potrzebuje pracownik w czasie pracy, znajdowały się jak najbliżej niego. To w zdecydowany sposób podnosi efektywność oraz koncentracje na wykonywanym zadaniu. 

Ponadto znaczenie ma również odpowiednie ułożenie mebli oraz wszystkich innych sprzętów biurowych. Ich właściwe ustawienie poprawia w zdecydowany sposób komfort pracy oraz pozwala uniknąć dolegliwości, takich jak bóle kręgosłupa czy kolan. Tutaj należy pamiętać o następujących zasadach:

  • Prawidłowe ustawienie monitora, który powinien znajdować si ok 70 cm od twarzy.
  • Osoba pracująca przy biurku musi dotykać całymi stopami podłogi, a ręce przy pisaniu na klawiaturze powinny tworzyć kąt prosty.
  • Krzesło powinno być ustawione przodem (ewentualnie bokiem do drzwi) – psychologicznie jest to potwierdzone, że takie ustawienie stwarza poczucie bezpieczeństwa w miejscu pracy. 

Przestrzeń i oświetlenie

Jak wskazują przepisy, powierzchnia biurowa przypadająca na jedną osobę powinna wynosić, co najmniej 13m2. Daje to poczucie przestrzeni, która poprawia kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Praca w zbyt zatłoczonym pomieszczeniu sprzyja obniżeniu nastroju i zmniejsza koncentracje, jak również wywołuje niepożądane emocje.

Duże znaczenie ma także właściwe oświetlenie powierzchni biurowej. Przede wszystkim należy zadbać, by jak najlepiej wykorzystać światło dzienne, które nie tylko jest najbardziej sprzyjającym rodzajem osiedlenia, ale także ekonomicznym rozwiązaniem. W przypadku oświetlenia sztucznego nie powinno one być słabsze niż 500 luksów, a w razie potrzeby dobrze jest także zainwestować w oświetlenie punktowe.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here