pur_system_2

Dbanie o jakość produktów i usług to świetna inwestycja dla każdej organizacji. Ich wysoki poziom jest zazwyczaj szybko doceniany przez klientów, szczególnie w dobie internetu. Dobrym sposobem na stałą poprawę jakości jest wdrożenie systemu zarządzania jakością, np. zgodnego z normą ISO 9001.

Przygotowaniem i implementacją jego elementów zajmuje się pełnomocnik kierownictwa do spraw jakości.

Czym zajmuje się pełnomocnik do spraw jakości?

Pełnomocnik to osoba, która dba o prawidłowy przebieg procesu certyfikacji systemu zarządzania jakością. Pracownik ten powinien bardzo dobrze znać założenia i wytyczne normy ISO 9001:2015 np. 8 zasad zarządzania jakością. W zakres obowiązków wchodzi także przygotowywanie dokumentacji systemu zarządzania jakością, między innymi Księgi Jakości. Pełnomocnik zajmuje się także nadzorem nad audytami wewnętrznymi, czyli planowaniem, analizą raportów, czy kontrolą skuteczności wprowadzanych działań korygujących. Obowiązkiem osoby na tym stanowisku jest również przekazywanie kierownictwu wszelkich informacji dotyczących postępów procesu wdrażania zmian mających na celu poprawę jakości. Pracownik pełniący tą rolę jest też osobą kontaktową dla jednostki certyfikującej, która przeprowadza w firmie niezależne audyty i jeśli ich wyniki są pozytywne, to przyznaje certyfikat. Aby pracować jako pełnomocnik konieczne jest przejście odpowiedniego szkolenia. http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/jakosc-szkolenia/iso-9001-pelnomocnik-ds-jakoscia

Jakie są korzyści z wprowadzenia systemu zarządzania jakością?

Firma wprowadzająca system zarządzania jakością może spodziewać się wielu korzyści. Przede wszystkim są to zyski ekonomiczne. Po wdrożeniu zmian często koszty prowadzenia działalności spadają, natomiast zyski wzrastają. Kolejną zaletą jest podniesienie prestiżu firmy na arenie międzynarodowej. Natomiast poprzez stworzenie kompleksowej i przejrzystej dokumentacji dotyczącej procesów zachodzących w firmie obowiązki pracowników na wszystkich szczeblach są bardziej doprecyzowane. Dzięki temu łatwiej zarządzać całym przedsiębiorstwem, a także weryfikować efekty pracy poszczególnych członków zespołu. Wprowadzenie systemu zarządzania jakością niesie za sobą korzyści zarówno dla osób zatrudnionych w firmie, jaki ich klientów.

Materiał promocyjny.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here